20. 4. 2018
KOLESARSKA MANIFESTAKCIJA NOVA GORICA – GORICA, 21. 4. 2018

V Goriški.si se kot soorganizatorji pridružujemo sobotni KOLESARSKI MANIFESTAKCIJI, ker smo prepričani, da je razvoj ekoloških in trajnostnih načinov mobilnosti ključnega pomena za zdravje ljudi ter gospodarski in kulturni razvoj goriškega somestja.
Menimo, da je bilo tako v MONG kakor tudi v sosednjih občinah v ta namen do sedaj storjenega premalo. Mreža kolesarskih stez je nepopolna, projekt „bike sharing“ je zastal, vozni red in omrežje mestnega avtobusnega prometa sta zastarela in ne predstavljata resne transportne alternative. Delež prihodov na delo z motornimi vozili je tudi pri razdaljah, manjših od 5 km, še vedno zelo visok.
Namesto celostnega načrtovanja prevladujejo parcialne prometne in urbanistične rešitve s trajnostnemu prometu neprijaznimi nakupovalnimi središči na obrobju in velikimi krožišči, namenjenimi motornemu prometu, ki potiskajo kolesarje, pešce ter gibalno ovirane in druge občutljive skupine v neenakopraven položaj.
Ko smo na marčevskem delovnem sestanku s Forumom Gorizia začrtali nadaljnje sodelovanje med obema gibanjema, sta bila trajnostna mobilnost in skrb za okolje, v katerem živimo, ključni točki.
S sobotnim dogodkom simbolno povezujemo glavna trga dveh mest, Bevkov trg in Travnik, ter želimo opozoriti na nespametno potezo goriškega župana Ziberne, ki je predor Bombi pod grajskim gričem, v katerem je bila z evropskimi sredstvi urejena kolesarska pot, ponovno odprl za motorni promet.
Prav ta ukrep, ki predstavlja prototip kratkoročne politične rešitve brez vizije, na simbolni ravni pomeni veliko več kot le vzpostavitev motornega prometa skozi predor; gre za zaporo svobodnega pretoka ljudi in idej po glavni kolesarski povezavi med Gorico in Novo Gorico, gre za strdek v žili, ki daje življenjski sok mestoma na obeh straneh nekdanje meje.
V Goriški.si v celoti podpiramo prizadevanja Foruma Gorizia za vzpostavitev mreže kolesarskih poti ter za izdelavo skupne čezmejne strategije trajnostne mobilnosti. V MONG celostna prometna strategija že obstaja in predstavlja po našem mnenju dobro osnovo za nadaljnje delo, a jo je – tako kot še marsikaj drugega – potrebno potegniti iz predala.