20. 6. 2018
Županu in občinski upravi sporočamo: mladi so ključni za razvoj regije!

Na dnevnem redu junijske seje mestnega sveta je sprejetje Strategije za mlade, ki ga je MONG v sodelovanju z Mladinskim centrom Nova Gorica izdelovala skoraj dve leti. Na podlagi skrbnega pregleda osnutka dokumenta in predlaganih ukrepov smo v Goriški.si ocenili, da je MONG napačno interpretirala pomen mladinske politike in da dokument v življenje mladih na Goriškem ne prinaša skoraj ničesar novega. S podmladkom lokalnega odbora stranke SD Mladi forum Vrtnica smo poenotena stališča danes z Manifestom o prihodnosti mladih in Goriške predstavili na novinarski konferenci, župana pa smo z dopisom pozvali k umiku sprejema strategije za mlade z dnevnega reda seje.
Ostro smo obsodili izključevanje vseh zainteresiranih mladinskih in političnih skupin iz končnega oblikovanja ukrepov in priprave predloga strategije, ki ga je zadnjih nekaj mesecev izvajala občinska uprava.
V prerezu obstoječega predloga strategije smo poudarili, da samo slaba petina v strategiji predlaganih ukrepov predstavlja novost na področju mladinske politike v MONG in da so številni med njimi izredno nizko finančno ovrednoteni ter vsebinsko nerazdelani. Poleg tega številnih ukrepov, ki so jih predalgali mladi, MONG nima namena izvajati. Nekateri med njimi so izredno kakovostni, MONG se je npr. odrekla ustanovitvi Odbora za mladino ter vzpostavitvi plačanih praks in pripravništev na MONG in njenih javnih zavodih. Pretežen del strategije tako sloni na ukrepih, ki so zastavljeni že z drugimi občinskimi plani in dokumenti in bi se izvedli ne glede na sprejem strategije za mlade. Tipični urbanistični ukrepi, kot so širjenje omrežja kolesarskih stez, gradnja pokritega bazena, gradnja stanovanj v Prvačini (katerih sofinancer MONG sploh ni, temveč se bodo gradila z lastnimi sredstvi Stanovanjskega sklada), vzdrževanje javne razsvetljave, obnova dotrajanih klopi ne morejo biti ukrepi za mlade samo zato, ker tudi mladi predstavljajo del urbane populacije.
Lokalna mladinska politika bi morala biti usmerjena v uvajanje novih ukrepov, ki bodo prispevali k razvoju mladinskih politik, izboljšali položaj mladih, prispevali k njihovi avtonomnosti, spodbujali demokratične procese ter jih vključevali v odločanje. Prihodnost Goriške regije je namreč odvisna od mladih, ki jo bodo čez desetletje ali več sami ustvarjali. V manifestu smo tako izpostavili pet ključnih točk, h katerim bi morala biti usmerjena nova strategija za mlade v MONG, in sicer 1) ustvarjanje, inovativnost in delovna mesta, 2) zaposlovanje mladih, 3) stanovanja in bivanjska problematika mladih, 4) koordinacija MONG pri skupnih projektih ključnih ustanov za mlade in 5) participacija mladih pri odločanju o lokalni mladinski politiki. Ob vsem naštetem mora MONG prevzeti aktivno vlogo pri oživljanju Mladinskega sveta Nova Gorica, ki mora kasneje prevzeti ključno vlogo pri oblikovanju mladinskih politik v prihodnje.
Sprejetje trenutnega predloga strategije bi torej v praksi zagotovo neugodno vplivalo na izboljšanje položaja mladih, saj bi urejanje tega področja odložilo za nadaljnjih šest let – s problematiko mladih se na občinski politični ravni še naprej nihče ne bi izrazito ukvarjal, saj bi šlo za ohranjanje trenutnega stanja in ne izvajanje razvojno naravnane mladinske politike. Od župana in mestnih svetnikov zato pričakujemo, da bodo točko sprejemanja strategije na jutrišnji seji umaknili z dnevnega reda, občinska uprava pa v prihodnje zainteresirane skupine vključila v njeno izpopolnjevanje. Ob Letu ustvarjalnosti mladih si mladi zaslužijo kakovostno in ambiciozno strategijo. Ta pa mora biti tudi v interesu vseh, ki o njej odločajo.
Ostro smo obsodili izključevanje vseh zainteresiranih mladinskih in političnih skupin iz končnega oblikovanja ukrepov in priprave predloga strategije, ki ga je zadnjih nekaj mesecev izvajala občinska uprava.
V prerezu obstoječega predloga strategije smo poudarili, da samo slaba petina v strategiji predlaganih ukrepov predstavlja novost na področju mladinske politike v MONG in da so številni med njimi izredno nizko finančno ovrednoteni ter vsebinsko nerazdelani. Poleg tega številnih ukrepov, ki so jih predalgali mladi, MONG nima namena izvajati. Nekateri med njimi so izredno kakovostni, MONG se je npr. odrekla ustanovitvi Odbora za mladino ter vzpostavitvi plačanih praks in pripravništev na MONG in njenih javnih zavodih. Pretežen del strategije tako sloni na ukrepih, ki so zastavljeni že z drugimi občinskimi plani in dokumenti in bi se izvedli ne glede na sprejem strategije za mlade. Tipični urbanistični ukrepi, kot so širjenje omrežja kolesarskih stez, gradnja pokritega bazena, gradnja stanovanj v Prvačini (katerih sofinancer MONG sploh ni, temveč se bodo gradila z lastnimi sredstvi Stanovanjskega sklada), vzdrževanje javne razsvetljave, obnova dotrajanih klopi ne morejo biti ukrepi za mlade samo zato, ker tudi mladi predstavljajo del urbane populacije.
Lokalna mladinska politika bi morala biti usmerjena v uvajanje novih ukrepov, ki bodo prispevali k razvoju mladinskih politik, izboljšali položaj mladih, prispevali k njihovi avtonomnosti, spodbujali demokratične procese ter jih vključevali v odločanje. Prihodnost Goriške regije je namreč odvisna od mladih, ki jo bodo čez desetletje ali več sami ustvarjali. V manifestu smo tako izpostavili pet ključnih točk, h katerim bi morala biti usmerjena nova strategija za mlade v MONG, in sicer 1) ustvarjanje, inovativnost in delovna mesta, 2) zaposlovanje mladih, 3) stanovanja in bivanjska problematika mladih, 4) koordinacija MONG pri skupnih projektih ključnih ustanov za mlade in 5) participacija mladih pri odločanju o lokalni mladinski politiki. Ob vsem naštetem mora MONG prevzeti aktivno vlogo pri oživljanju Mladinskega sveta Nova Gorica, ki mora kasneje prevzeti ključno vlogo pri oblikovanju mladinskih politik v prihodnje.
Sprejetje trenutnega predloga strategije bi torej v praksi zagotovo neugodno vplivalo na izboljšanje položaja mladih, saj bi urejanje tega področja odložilo za nadaljnjih šest let – s problematiko mladih se na občinski politični ravni še naprej nihče ne bi izrazito ukvarjal, saj bi šlo za ohranjanje trenutnega stanja in ne izvajanje razvojno naravnane mladinske politike. Od župana in mestnih svetnikov zato pričakujemo, da bodo točko sprejemanja strategije na jutrišnji seji umaknili z dnevnega reda, občinska uprava pa v prihodnje zainteresirane skupine vključila v njeno izpopolnjevanje. Ob Letu ustvarjalnosti mladih si mladi zaslužijo kakovostno in ambiciozno strategijo. Ta pa mora biti tudi v interesu vseh, ki o njej odločajo.